Rzeczywistość przed i po proteście

Kilka przykładów stanowiska władz Warszawy i Dzielnicy w sprawie budowy tunelu łączącego Stary i Nowy Rembertów

Radę Dzielnicy poprzedniej kadencji pytał min. Robert Twardowski

“Zwracam się z uprzejmą prośbą, apelem do Rady Dzielnicy o zobowiązanie Zarządu Dzielnicy do opracowania i podania do publicznej wiadomości (poprzez publikację na stronach internetowych Urzędu Dzielnicy) informacji na temat stanu prac i perspektyw związanych z bezkolizyjnym połączeniem Starego i Nowego Rembertowa.”

nie było żadnej reakcji na te moje skromne wystąpienie – poza informacją, że Zarząd Dzielnicy spotka się z PKP w tej sprawie – komentuje Robert

W tym roku Pan Andrzej Caruk pisał do Pani Prezydent Warszawy

“Od 18 lat mieszkam w Rembertowie. W czasie kiedy się przeprowadzałem ze Śródmieścia zdawałem sobie sprawę z plusów i minusów tej lokalizacji. Głównym problemem był dojazd do centrum Warszawy, gdzie pracowałem i do dzisiaj pracuję na Uniwersytecie Warszawskim. Już wtedy słyszałem o jak się wydawało, bardzo realnych planach rozbudowy infrastruktury drogowej. Do dzisiaj tunel pozostaje w sferze planów. W samym Rembertowie nie zmieniło się nic.

Odpowiedź brzmiała:

(…) informuję, że takie rozwiązanie przewiduje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (…) uchwała Rady Gminy Warszawa – Rembertów Nr 404/XXXVI/98 z dn. 10.06.1998r. (…) Niestety PKP PLK, ani m.st. Warszawa na dzień dzisiejszy nie posiada zabezpieczonych środków finansowych na realizację inwestycji.

Nadszedł czas na mobilizację rembertowiaków

Pod koniec maja 2015 wydaliśmy gazetę, opisującą jakimi drogami okoliczne dzielnice i gminy doprowadziły do wybudowania na ich terenie bezkolizyjnych przepraw pod torami. Pokazaliśmy determinację tamtejszych samorządowców, umiejętność pozyskania dofinansowania min od UE, od PKP.

http://rb.waw.pl/gazeta/

Jednocześnie zaczęliśmy przygotowywać publicznie czerwcowy protest, w którym udział zadeklarowało ponad 600 osób.

https://www.facebook.com/events/842269882487107/

I zaczęło się

Najpierw poderwały się władze dzielnicy. Na parę dni przed protestem zorganizowano spotkanie z przedstawicielem PKP, w celu wysondowania możliwości dofinansowania budowy tunelu potem Rada Dzielnicy. Radni na ostatniej sesji przed protestem zmienili porządek sesji by wprowadzić pod głosowanie uchwałę o wprowadzeniu do wieloletniej prognozy finansowej m.st. Warszawy budowy tunelu drogowego, w ciągu ulic Marsa i al. gen Chruściela. Poparta jednogłośnie. Mały, ale konieczny krok w dobrym kierunku. Mimo zaklejania na tablicach ogłoszeń informacji o “Proteście Tunelowyn” kartkami z ww uchwałą, protest się udał nadzwyczajnie. Aktywność remertowiaków przeszła nasze oczekiwania.W ciągu 2 godzin zebraliśmy 450 podpisów pod pismami w sprawie konieczności budowy tunelu.

A teraz to co najważniejsze – DEKLARACJE Z UST OSÓB DECYZYJNYCH pytanych przez media w związku z naszym protestem

    1. Deklaracja ze strony Prezydenta Jacka Wojciechowicza (radio RMF MAXXX), że koncepcja tunelu ma jego poparcie, że trwają rozmowy jak sfinansować tunel, które powinny się skończyć pozytywnie na jesieni kiedy będzie ustalany budżet 2016 i wieloletnia prognoza finansowa dla m.st. Warszawy https://youtu.be/OXNWt094Q1M
    2. Deklaracja rzecznika PKP PLK Macieja Dutkiewicza (RMF MAXXX i Kurierze Warszawskim), że PKP PLK są w stanie współfinansować tunel (w części odpowiadającej za infrastrukturę kolejową) oraz ma PKP PLK przygotowaną w 50% dokumentację potrzebną do rozpoczęcia budowy.
    3. Spotkanie „w najbliższych dniach” Prezydenta Wojciechowicza (obietnica rzecznika Urzędu m.st. Warszawy Bartosza Milczarczyka) z przedstawicielami PKP w sprawie tunelu – zapytamy jako Gazeta jaki był efekt tego spotkania…

Kurier Warszawski http://warszawa.tvp.pl/20529857/19062015

Do tego mieliśmy publikacje :

Wyborcza (jeden artykuł)

http://warszawa.gazeta.pl/…/1,34862,18174289,Tunel_w_Rember…

„Władze miasta na razie nie miały w planach budowy tunelu w tym miejscu. Teraz zainteresowały się tym problemem. – Inwestycja jest warta rozważenia. W najbliższych dniach chcę się w tej sprawie spotkać z kolejarzami, żeby porozmawiać o tym, jakie są możliwości budowy koło stacji bezkolizyjnego przejazdu”

Metro

http://metrowarszawa.gazeta.pl/…/1,141637,18170377,Biora_lo…



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Facebook
Twitter
YouTube
Instagram