PLAN B, czy chcemy takiego tunelu?

#CHCEMYTUNELU, ale takiego? – PLAN B

W zeszłym tygodniu analizowaliśmy projekt naszego wymarzonego tunelu. Tunel który omawialiśmy był fascynujący, zaspokajał potrzeby, pieszych, rowerzystów, kierowców, uwzględniał przebudowę peronów, nową geometrię dróg, wg tamtego projektu powstawał węzeł przesiadkowy godny Warszawy. Powstały jednak dwa projekty – Plan A i Plan B . Porównajmy je, wykazując różnice

Jak wygląda PLAN B

NIE powstaną DWA NOWE RONDA. Skrzyżowanie al. Chruściela i ul. Strażackiej będzie wyglądało tak jak dziś, podobnie bez zmian pozostanie skrzyżowanie po stronie Nowego Rembertowa. To niepokojąca koncepcja. Na skrzyżowaniu z ulicą Strażacką już teraz panuje chaos.

ul. Bellony nadal przestaje być “ślepa”. Zyskuje przedłużenie ul. aż do ul. Marsa. Jednak ul. POCISKOWA, zostaje tylko częściowo poszerzona, na tyle żeby u ułatwić dojazd do sklepu. 

NIE powstanie nowe dojście na perony, a co za tym idzie perony prawdopodobnie nie doczekają się rewitalizacji.

NIE zaplanowano wind dla niepełnosprawnych. Jedynym dojściem na perony pozostaną obecne pochylnie.

NIE powstaną nowe przystanki autobusowe w tunelu, ani na ul. Cyrulików, ani też na ul. Bellony. Nie powstanie wygony węzeł przesiadkowy.

NIE powstanie droga rowerowa, przez tunel będzie można przejechać tylko korzystając z głównej jezdni. NIE powstanie też nowy fragment drogi rowerowej wzdłuż ul. Chruściela.

Czy zatem ten ubogi projekt ma jakieś plusy? Ma jeden

Uboższy wariant, z powodzeniem mieści się w aktualnej decyzji środowiskowej, zatem może powstać pół roku, do roku wcześniej, niż wariant “bogaty”. Zapewne jest też tańszy.

Aleksander Lesiński

Plan B

 

 

 

 

 

 

 

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Facebook
Twitter
YouTube
Instagram