chcemytunelu wybrano projektantów

Co słychać w sprawie tunelu? chcemytunelu wybrano projektantów.

Jak informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w procesie przetargowym chcemytunelu wybrano projektantów – firmy mające zaprojektować tunel na Marsa/Chruściela oraz wiadukt na ul. Chełmżyńskiej

firma TRAKT Sp. z o.o. Sp.k.

Budowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Chełmżyńskiej nad linią kolejową

koszt 797 040 zł

firma Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH

Budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa, drogi wojewódzkiej nr 637 i al. Generała A. Chruściela „Montera” – firma Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH

koszt1 510 440 zł

Na realizację zadania wykonawcy będą mieli 18 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wtedy przyjdzie czas na społeczne konsultacje określające oczekiwania mieszkańców oraz możliwości ich spełnienia w ramach obowiązującej decyzji środowiskowej.

Co naszym zdaniem powinien uwzględniać projekt? Przede wszystkim powinny z mieszkańcami zostać skonultowany sposób rozwiązania wjazdów i wyjazdów z tunelu. Według nas wyjeżdzie, skrzyżowanie z Ilskiego powinno zostać rozwiązane przez rondo – co skutecznie rozładuje korek jaki teraz powstaje, gdy mieszkańcy chcą z Ilskiego skręcić w Marsa w stronę centrum Warszawy. 

Ponadto idealnie byłoby, gdyby wraz z tunelem został przeprojektowany przystanek PKP Rembertów w taki sposób, że wyjścia z peronu prowadzą wprost do przystanków autobusowych zlokalizowanych w tunelu (zarówno po jednej jak i drugiej stronie jezdni). Takie rozwiązanie nie tylko byłoby wygodne, ale również usprawniłoby komunikację na samej stacji PKP. Już w tej chwili z SKM po południu wysiada taka ilość osób, że jedno zejście z peronu nie jest w stanie pomieścić wszystkich.  

Istotne jest też jak zostaną rozwiązane połączenia komunikacyjne po stronie Starego Rembertowa. W jaki sposób zostanie połączona z tunelem ul. Cyrulików? Czy w ogóle jest potrzebne takie połączenie skoro tunel ma służyć tylko dla przeprawy lokalnej? 

Dla nas, dla mieszkańców ważne też jest w jaki sposób zostanie również zorganizowana sama budowa tunelu, która zajmie około 2 lat. Co przez ten czas? Czy będzie uruchomiony dodatkowy przejazd – ten stary w osi ul. Działyńczyków? Jakich utrudnień możemy się spodziewać w związku z ograniczeniem ruchu pociągów? 

Na te wszystkie pytania powinien odpowiedzieć projektant tunelu. 

 

olo



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Facebook
Twitter
YouTube
Instagram