#CHCEMYTUNELU – to będzie rewolucja!

#CHCEMYTUNELU- to będzie rewolucja!

Ostatnio w sprawie tunelu zapadła cisza. Biuro projektowe robiło swoje, podczas gdy rembertowiacy wrócili do swoich codziennych korków. Dzisiaj publikujemy dla Was jeden z dwóch projektów - to będzie rewolucja. Wybraliśmy projekt bardziej rozbudowany, bo niesie ze sobą wiele rewolucyjnych dla Rembertowa zmian.  Jednocześnie jest to projekt kompletny który uwzględnia dobro wszystkich użytkowników, korzystających z SKM, z autobusów, pieszych, kierowców i rowerzystów. Nie ucierpi też lokalny handel, chociaż utrudnienia na czas budowy na pewno będą.

Ale po kolei

Kwestia pierwsza. Jak się zmieni ruch samochodowy.

Powstaną DWA NOWE RONDA. Jedno po stronie Starego Rembertowa na wysokości ul. Strażackiej i drugie na Nowym Rembertowie na skrzyżowaniu ul. Marsa i Furgalskiego.

Kolejna rewolucyjna zmiana to przedłużenie ul. Bellony aż do ul. Marsa. Zatem ul. BELLONY PRZESTANIE BYĆ  "ŚLEPA".

Powstanie też PEŁNOWYMIAROWA ul. POCISKOWA.

Jak będziemy jeździć samochodem?

Jadąc Chruściela dojedziemy do ronda i będziemy mieli do wyboru, kolejno skręt:

  • w prawo w Strażacką
  • w Małą Chruściela - dla dojazdu do sklepów i dalej skrętu w prawo lub w lewo.
  • do tunelu

lub zawrotka z powrotem na Chruściela

Po pokonaniu tunelu, dojedziemy do ronda a stąd w "nową" Bellony, prosto w Marsa lub w ul. Furgalskiego

Pytanie co z  TRANZYTEM ciężkich samochodów jadących ul. Cyrulików czy ominie  Chruściela i zostanie skierowany prosto w ul. Zesłańców Polskich i dalej w Strażacką aż do Żołnierskiej. Dopilnowanie tej sprawy będzie należało do nowych władz dzielnicy.

Jadąc ul. Marsa, dojedziemy do ronda i mamy po kolei do wyboru zjazdy w prawo ul. Furgalskiego, prosto w tunel i lub dalej w prawo w "nową" Bellony.

Jak będziemy chodzić pieszo?

Po stronie Starego Rembertowa przebudowane zostaną chodniki na odcinku od ul. Strażackiej do ul. Cyrulików. Na dworzec PKP dostaniemy się bądź istniejącym przejściem podziemnym, bądź nowym zejściem okrążającym Pomnik Dziesięciu Powieszonych

Przy al. Chruściela tuż przy pomniku zaplanowana jest winda dowożąca potrzebujących na poziom przejścia podziemnego. Rozumiem, że powstanie też winda od strony Nowego oraz winda prowadząca na peron.

Po stronie Nowego Rembertowa  planowane są chodniki po obu stronach nowopowstających oraz przebudowywanych ulic.

Powinniśmy też móc przejść pieszo przez sam tunel.

Jak będziemy korzystać z komunikacji miejskiej?

Oceniając umiejscowienie przyszłych przystanków po planowanych zatoczkach dla autobusów. Zostanie istniejący przystanek na końcu al. Chruściela przy skwerku. Pojawią się przystanki na ul. Cyrulików. Powstaną przystanki na "nowej" Bellony. A przede wszystkim powstaną przystanki autobusowe w samym tunelu. To będzie duży WĘZEŁ KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ.

Jak będziemy się poruszać rowerem? 

Przede wszystkim przejedziemy rowerem przez tunel, zaprojektowana jest droga rowerowa łącząca Stary i Nowy Rembertów. Do tunelu od strony Nowego Rembertowa wjedziemy na wprost, prosto z drogi rowerowej na Marsa. Ciekawe rozwiązanie. Droga rowerowa wyprowadzi nas z tunelu po ślimaku okrążającym pomnik. W przeciwnym kierunku tą okrężną pochylnią zjedziemy z al. Chruściela do tunelu.

Powstanie też nowa droga rowerowa wzdłuż Chruściela na odcinku od Strażackiej do Cyrulików, gdzie połączy się z już istniejącym fragmentem DDR.  Rembertowska sieć dróg rowerowych chociaż rzadka i dziurawa, zaczyna nabierać rumieńców, a zaczęło się od drogi wzdłuż Marsa!

CO SIĘ ZMIENI DLA PODRÓŻUJĄCYCH SKM?

Zakładamy, że tak rozbudowany projekt, nie pozwoli PKP zostawić peronów w dotychczasowym stanie. Od lat zabiegamy o nowoczesne wiaty, poprawiające komfort podróżnych i estetykę peronu. Jednej z wizytówek Rembertowa.

Jakie dostrzegamy minusy projektu?

Trudny może być wyjazd z Marsa w ul. Cyrulików w kierunku Sulejówka. Może Wam uda się odczytać z projektu jak miałby wyglądać? Czy wg was to będzie rewolucja ?

Wątpliwości budzi geometria ronda na al. Chruściela - z planu wynika, że projektantowi nie zmieścił się chodnik przy pawilonie handlowym.

Tak duża inwestycja spowoduje niestety wycinkę sporej ilości drzew. Do nowych radnych i władz naszej dzielnicy będzie należało uzupełnienie stany drzew w Rembertowie! to będzie rewolucja

to będzie rewolucja Tunel Rembertów
46513099_1469557273176994_5873745575488258048_n

Olo



1 thought on “#CHCEMYTUNELU – to będzie rewolucja!”

  • Słaba strona tego projektu to jest zachowanie bez zmian niebezpiecznego i trudnego dla kierowców z poza Rembertowa skrzyżowania Chruściela i Cyrulików pod stacją PKP. Wydaje mi się, że tam właśnie potrzebne jest obszerne rondo natomiast przy Strażackiej zamiast małego ronda lepsza by była sygnalizacja świetlna. Jest to projekt zachowawczy, nie czuję tu ręki dobrego projektanta przestrzeni, ja bym przy okazji tak dużej budowy przebudował całkowicie fragment chruściela przed stacją PKP, nadał mu nowy kształt, zadaszył tunel, stworzył zieloną przestrzeń wyciszoną, z funkcjami rekreacji: ławeczki,alejki, niska i wysoka zieleń, pomnik powieszonych przesunął na środek jako dominantę tego terenu, stworzył godne miejsce do uroczystości upamiętniających okupację niemiecką itp. Ale projektantowi zabrakło wyobraźni jak zwykle zresztą. Jerzy Nowicki, Lepszy Rembertów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Facebook
Twitter
YouTube
Instagram